Welkom bij de VVD Maasland

Welkom op de website van de VVD Maasland. Dit lokaal netwerk is het bestuurlijke samenwerkingsverband van de lokale VVD in Bergen, Boxmeer, Cuijk, Gennep, Grave, Mill & St. Hubert, St. Anthonis en Venray.

De algemene ledenvergadering van de VVD heeft in november 2015 op voorstel van het hoofdbestuur besloten, dat de huidige afdelingen dienen op te gaan in grotere verbanden, de zogenaamde ‘lokale netwerken’. Daarom is het initiatief ontstaan om met afgevaardigden van de afdelingen in het Land van Cuijk en Noord-Limburg in gesprek te gaan over de mogelijkheid om met de afdelingen Mook en Middelaar, Gennep, Bergen, Venray, Boxmeer, Sint Anthonis, Grave en Cuijk één lokaal netwerk te vormen.

Met de vorming van 1 netwerk voor de VVD in Noord Limburg en het Land van Cuijk wordt gestreefd naar:

• Professionalisering
  • Het hebben van grotere keuzemogelijkheid ten aanzien van bestuursleden
  • Ontlasten van bestuurlijke druk en toename bestuurskracht
  • Krachtige uitstraling naar kiezers/leden
  • Creëren grotere betrokkenheid kiezers/leden bij afdeling/partij
  • Ruimte voor werving nieuwe leden
  • Ruimte voor werving fondsen
  • Meer politieke kracht voor de VVD in de regio
  • Duidelijkere rolverdeling tussen bestuur en fracties
  • Het verbinden van alle liberaal denkenden en voelenden in de regio

Met het samengaan wordt uitdrukkelijk niet beoogd om vooruit te lopen op eventuele gemeentelijke herindelingen of gemeentelijke samenwerkingen.